Καλό θα ήταν να θυμόμαστε ότι σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α/10067 (ΦΕΚ 629/Β΄/25.04.2007):
“Η ασφαλιστική ενημερότητα, που απαιτείται για την έκδοση της τελικής διοικητικής πράξης, η οποία εκδίδεται από τους φορείς κύριας ασφάλισης, που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, αναζητείται υποχρεωτικά από τις καθ’ ύλη αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, χωρίς να απαιτείται σχετική εξουσιοδότηση του ενδιαφερόμενου πολίτη.”
Πόσος χρόνος θα απαιτηθεί για τη λήψη της βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας;
Εντός 24 ωρών από την υποβολή της αίτησης του πολίτη, η υπηρεσία αποστέλλει σχετικό έγγραφο μέσω fax ή μέσω email που όμως θα έχει ψηφιακή υπογραφή, στην αρμόδια για την έκδοσή της υπηρεσία του ασφαλιστικού φορέα.
Στο έγγραφο θα πρέπει οπωσδήποτε να αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του υπαλλήλου που αναζητά το πιστοποιητικό καθώς και η διαδικασία για την οποία είναι απαιτούμενο δικαιολογητικό.
Εντός 48 ωρών η αρμόδια υπηρεσία του ασφαλιστικού φορέα αποστέλλει με fax ή με email που όμως θα έχει ψηφιακή υπογραφή, τα πιστοποιητικά τα οποία έχουν ζητηθεί.
Τι γίνεται αν απαιτείται η πρωτότυπη βεβαίωση;
Στις περιπτώσεις αυτές χρησιμοποιείται προσωρινά το αντίγραφο, το οποίο αποστέλλεται με fax, μέχρι την λήψη του πρωτοτύπου, οπότε και εκδίδεται η τελική διοικητική πράξη.
Όλα τα παραπάνω μπορείτε να τα διαβάσετε αναλυτικά στο παρακάτω συνημμένο ΦΕΚ.
Αν θέλετε να αναδημοσίευσετε το άρθρο, θα πρέπει να αναφέρετε την πηγή και σύνδεσμο (link) προς το win2.gr.